Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Αδειοδότηση δύο υδροηλεκτρικών σταθμών της ΔΕΗ στην Ήπειρο


Στη αδειοδότηση δύο υδροηλεκτρικών σταθμών της ΔΕΗ προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.Συγκεκριμένα, χορήγησε στη ΔΕΗ άδεια λειτουργίας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από υδροηλεκτρικό σταθμό (ΥΗΣ Πουρναρίου Ι), εγκατεστημένης ισχύος 300 MWe, επί του ποταμού Άραχθου, του Δήμου Πέτα του Νομού Άρτας, αλλά και άδεια λειτουργίας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από υδροηλεκτρικό σταθμό (ΥΗΣ Πηγών Αώου), εγκατεστημένης ισχύος 210 MWe, επί του ποταμού Αώου, του Νομού Ιωαννίνων.

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ - ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΕ ΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣΙ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ Ο ΑΚΤΩΡ


Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να έχουν στηθεί οι δυο προσωρινοί, συμβατικοί και προκάτ σταθμοί διοδίων της Εγνατίας οδού στο Μαλακάσι Τρικάλων και κοντά στον κόμβο Τύριας σε ότι αφορά την Ήπειρο. Η λειτουργία των δυο σταθμών, μαζί και άλλων τεσσάρων στον αυτοκινητόδρομο επείγει, προκειμένου η εταιρεία να έχει έσοδα για να καλύψει και το κόστος συντήρησης και να αποπληρώσει δάνεια που έχουν συναφθεί και αυτό μέχρι να εφαρμοστεί η χρέωση ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση, δηλαδή τα ηλεκτρονικά διόδια.
 
Εν τέλει,  αποφεύχθηκαν τα διόδια εντός  νομού Ιωαννίνων, αφού ο σταθμός στο Δροσοχώρι δεν θα λειτουργήσει, όχι όμως και εντός Ηπείρου, όπως ζήτησαν  το Περιφερειακό Συμβούλιο και οι φορείς και το ξεκαθάρισε άλλωστε, δια ζώσης, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, πρόσφατα στα Γιάννινα.
Κι αυτό, παρόλο που οι βουλευτές και η αυτοδιοίκηση πρότειναν να είναι αυξημένο το αντίτιμο στο Μαλακάσι και να μην γίνει ο προσωρινός σταθμός μεταξύ Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
Η «ΑΚΤΩΡ» ανέλαβε την τοποθέτηση
Την τοποθέτηση των δυο προσωρινών σταθμών διοδίων στο Μαλακάσι και στην Τύρια, σε απόσταση περίπου 1,5 χιλιόμετρου με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, , ανέλαβε με το διαγωνισμό που διενήργησε η «Εγνατία οδός Α.Ε» η γνωστή κατασκευαστική εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Α.Ε» η οποία κατασκεύασε πολλά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου.
Σύντομα, όπως ενημερωθήκαμε από τον Διευθυντή της «Εγνατία οδός» στην Ήπειρο Θέμη Σιόντη, θα ξεκινήσουν οι εργασίες και ταυτόχρονα θα κινηθεί η διαδικασία  διαγωνισμού για να ανατεθεί σε ιδιώτη η λειτουργία των διοδίων.
Η εκτίμηση είναι ότι το καλοκαίρι θα έρθει με διόδια στην Εγνατία. Για το αντίτιμο στην περιοχή μας, θα πρέπει να περιμένουμε.
Ο ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου
Σε ότι αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Ελευθεροχώρι που έχει ανατεθεί στην εταιρεία «ΑΕΓΕΚ»  η έναρξη  κατασκευής θα γίνει αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες εργασίας προετοιμασίας του χώρου, ένθεν και ένθεν του αυτοκινητοδρόμου, όπου σήμερα λειτουργούν πάρκινγκ, αρχικά με πρατήριο καυσίμων και σταδιακά με άλλες υποδομές που προβλέπονται στη σύμβαση.
Ολοκληρώθηκε η μελέτη για το επίχωμα στο Περιστέρι
Η μελέτη για την παρέμβαση που επιβάλλεται να γίνει για τη σταθεροποίηση και διασφάλιση του επιχώματος μετά τη γέφυρα στο Περιστέρι, έχει ολοκληρωθεί και αυτό το διάστημα ελέγχεται από την αρμόδια Διεύθυνση μελετών της «Εγνατία οδός Α.Ε» προκειμένου να γίνουν ενδεχόμενες προσθήκες και αλλαγές, πάντως μέχρι το Πάσχα θα εγκριθεί και θα προωθηθεί και το έργο.
Η παρέμβαση στο επίχωμα αφορά όλο του το μήκος, σχεδόν 170 μέτρα από το άκρο της γέφυρας και προς το Περιστέρι και προβλέπει εργασίες και στα δυο πρανή στις όχθες του ποταμού. Οι μικρομετακινήσεις που οδήγησαν στην εκπόνηση μελέτης για να γίνει παρέμβαση,  δεν είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού, πάντως ήταν η αιτία για να μην δοθεί το τελευταίο μικρό τμήμα της Εγνατίας στην κυκλοφορία μαζί με τη γέφυρα που από τον περασμένο Μάιο είναι έτοιμη.
Εκτιμάται ότι μέσα στο Μάιο θα υπάρξει κατάληξη για το έργο, είτε θα είναι νέα δημοπράτηση, είτε θα ενταχθεί στην υπάρχουσα εργολαβία που ακόμη δεν ολοκληρώθηκε.
Οι προβλέψεις του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη ο οποίος πρόσφατα είδε από κοντά το σημείο και ενημερώθηκε, ήταν για έναρξη του έργου μέσα στην Άνοιξη και μάλλον επιβεβαιώνονται. Άλλωστε πρέπει να προλάβουν το καλοκαίρι για να εκτελεστεί το έργο.
Ο νέος κόμβος στο λεκανοπέδιο
Τέλος, για τον νέο κόμβο, δηλαδή κοντά στη σήραγγα Δρίσκου για να συνδεθεί και το βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου υπάρχουν εξελίξεις, αφού την περασμένη Παρασκευή καθηγητές Πολυτεχνείου έκαναν μια ακόμη αυτοψία επί των πιθανών θέσεων και αναμένεται ως το τέλος του μήνα να κάνουν την πρόταση τους.
Βέβαια οι τοπικοί φορείς έχουν υποδείξει, όπως και το Τεχνικό Επιμελητήριο θέσεις και λύσεις και μένει να δούμε να η επιλογή θα είναι μια από αυτές και κυρίως πότε και πως θα κατασκευαστεί ο νέος κόμβος. Για τον κόμβο Ιωαννίνων, ο οποόο0ς αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, δεν αναμένεται παρέμβαση για την ώρα.
Πηγή: neoiagones.gr

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΜΕΔΙ ΓΙΑ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ

Ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε σήμερα στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ Νίκου Μωραΐτη σχετικά με την επικινδυνότητα του εθνικού δικτύου Αντιρρίου-Ιωαννίνων και την καθυστέρηση των εργασιών της Ιονίας οδού και της οδού Αμβρακίας-Ακτίου.Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:«Έχει δίκιο ο συνάδελφος, όπως και οι συνάδελφοι του ΠΑΣΟΚ αλλά και όλων των κομμάτων, που χρόνια τώρα θέτουν το πρόβλημα της μεγάλης έλλειψης υποδομών στη Δυτική Ελλάδα.Τα τελευταία χρόνια, έχουν ξεκινήσει σημαντικές προσπάθειες αλλά λόγω ορισμένων λαθών, έχουν παρουσιαστεί προβλήματα και καθυστερήσεις.Δουλέψαμε συστηματικά και τα περισσότερα εξ αυτών τα έχουμε λύσει.Όσον αφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας του εθνικού δικτύου Αντίρριου-Ιωαννίνων, το Υπουργείο εκτελεί τα παρακάτω έργα.
α) «Βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις για τη βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στις επικίνδυνες θέσεις του οδικού άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα», προϋπολογισμού 3,66εκ. ευρώ, ολοκληρώθηκαν επεμβάσεις σε 16 θέσεις.
β) «Υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση της επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον Άξονα Αντίρριο–Ιωάννινα», προϋπολογισμού 26εκ. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη.Για το υπόψη έργο, η σύμβαση υπογράφηκε στις 28-12-2009, οι εργασίες εκτελούνται ομαλά και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν εντός του έτους 2011.Με την εργολαβία αυτή εκτελούνται εργασίες οδικής ασφάλειας σε 20 θέσεις – τμήματα της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
Απ’ αυτές, οι 12 θέσεις – τμήματα είναι στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας και οι 8 θέσεις – τμήματα στους Νομούς Άρτας, Πρέβεζας και Ιωαννίνων.κείμενο του έργου είναι η βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας στον άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα. Οι παρεμβάσεις κατά μήκος του εν λόγω άξονα συνίστανται σε τοπικές αναδιαμορφώσεις υφιστάμενων ισόπεδων κόμβων, για την ασφαλέστερη διευθέτηση της κυκλοφορίας, σε κατασκευή νέας ή βελτίωση της υφιστάμενης σήμανσης-ασφάλισης και οδοφωτισμού, σε εγκατάσταση φωτεινής σηματοδότησης ή βελτίωση της υφιστάμενης σε ισόπεδους κόμβους και πεζοδιαβάσεις αστικών ή αστικοποιημένων περιοχών .Οι εργασίες των επεμβάσεων αυτών καλύπτουν σε ένα βαθμό τις απαιτούμενες εργασίες συντήρησης της οδού στις θέσεις αυτές, οι οποίες μάλιστα από άποψη επικινδυνότητας είναι και οι πιο σημαντικές.Επισημαίνεται ότι οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις αφορούν σε εργασίες χωρίς απαίτηση πρόσθετων απαλλοτριώσεων.Σημειώνεται επίσης, ότι στις διαβάσεις πεζών προβλέπεται κατάλληλη διαμόρφωση για κίνηση Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.)».

Για την Ιόνια Οδό
Όσον αφόρα στην Ιόνια Οδό, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:«Η προηγούμενη Κυβέρνηση, όπως είναι γνωστό, προχώρησε στην ανάθεση κατασκευής των έργου της Ιόνιας Οδού με σύμβαση παραχώρησης, που κυρώθηκε με Νόμο στη Βουλή το 2007, χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την απρόσκοπτη εξέλιξη του έργου.Τα πιο σημαντικά προβλήματα που παρουσιάστηκαν αμέσως μετά την έναρξη του έργου ήταν:
* Η μη εξασφάλιση των εδαφικών εκτάσεων ανάπτυξης του έργου, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις και στη μετακίνηση των δικτύων των ΟΚΩ
* Οι καθυστερήσεις λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών
* Η μη έγκαιρη αδειοδότηση των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, αλλά και
* Ο ελλιπής σχεδιασμός του έργου σε κρίσιμες περιοχές, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Παλαιοβούνας.
Τα θέματα των απαλλοτριώσεων, της μετακίνησης των δικτύων ΟΚΩ και της εξασφάλισης των χώρων λήψης αδρανών υλικών και απόθεσης των προϊόντων εκσκαφής, θα έπρεπε, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, να έχουν ολοκληρωθεί εντός ενός έτους από την υπογραφή της, που έγινε το Σεπτέμβριο του 2007. Συνεπώς, θα έπρεπε μέχρι το Σεπτέμβριο του 2008 να έχουν ολοκληρωθεί τα παραπάνω.Δυστυχώς, μέχρι τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009, ελάχιστα εξ αυτών είχαν γίνει.Είναι σαφές ότι οι σημαντικές καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στην εξέλιξη του έργου (περίπου 1,5 χρόνος απόκλιση από τις συμβατικές ημερομηνίες), δεν είναι αποτέλεσμα των τελευταίων δεκαέξι μηνών, αλλά των λανθασμένων επιλογών και αποφάσεων της προηγούμενης Κυβέρνησης.Η σημερινή Κυβέρνηση, η οποία παρέλαβε το έργο με τις προαναφερόμενες σημαντικές καθυστερήσεις, προχώρησε και έχει λύσει τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα.Σήμερα δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα για την ανάπτυξη των κατασκευαστικών μετώπων.Η διακοπή ωστόσο, της χρηματοδότησης του παραχωρησιούχου από τις δανείστριες τράπεζες οδήγησε τον κατασκευαστή στην από 27/1/2011 αναστολή των εργασιών.Το Υπουργείο έχει αναλάβει πρωτοβουλία και καταβάλλονται προσπάθειες εξεύρεσης λύσης για την ομαλή εξέλιξη του έργου».

Οι συμβάσεις παραχώρησης
Στη συνέχεια ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στα προβλήματα των συμβάσεων παραχώρησης:«Ήδη από το 2007, κατά την ψήφιση των συμβάσεων παραχώρησης στη Βουλή, είχαμε επισημάνει τα προβλήματα και τα λάθη που αφορούν στο μίγμα της χρηματοδότησης των έργων και στο θέμα των διοδίων.Υπάρχει αδικία όσον αφορά στο ύψος της τιμής των διοδίων σε πολλές περιπτώσεις ειδικά στις τοπικές μετακινήσεις και βρισκόμαστε σε συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες για να άρουμε τις αδικίες και να λύσουμε τα τεχνικά προβλήματα.Ωστόσο, οι τράπεζες, ανέστειλαν προσωρινά τη χρηματοδότηση, στις 4 από τις 5 παραχωρήσεις, μεταξύ των οποίων η Ιόνια Οδός, επικαλούμενες την κρίση, η οποία επέφερε σχετική μείωση ροών άρα και μείωση εσόδων, όπως και το κίνημα κατά των διοδίων.Η Κυβέρνηση έχει καλέσει τις τράπεζες να σταματήσουν την προσωρινή αναστολή των χρηματοδοτήσεων γιατί δεν υπάρχει κανένας ουσιώδης λόγος.Δεν έχουν τη δυνατότητα και το δικαίωμα να τεκμηριώσουν ευθύνη στο Δημόσιο, δεδομένου ότι εκπληρώνει τις βασικές του υποχρεώσεις.Πιστεύω ότι αυτά τα προβλήματα μπορούν να λυθούν. Εμείς έχουμε καταθέσει τις προτάσεις μας. Η ευθύνη, τη στιγμή αυτή, βρίσκεται στην πλευρά των τραπεζών και των παραχωρησιούχων.Το Υπουργείο θα υπερασπιστεί το έργο στο πλαίσιο του δημοσίου συμφέροντος».

Άκτιο-Αμβρακία
Στη συνέχεια ο κ.Μαγκριώτης αναφέρθηκε στο έργο Άκτιο-Αμβρακία:«Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία δημοπρατήθηκε από τη ΝΔ και είχε πολλά προβλήματα, όπως οι μεγάλες εκπτώσεις, η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων και η μελετητική ανωριμότητα.Υπάρχει βραδύτητα στην εξέλιξη του έργου λόγω αυτών των προβλημάτων, τα οποία όμως, σταδιακά ξεπερνώνται.Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και πιστεύω ότι θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος».