Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Σ.Δ.Ι.Τ. : Με τροπολογία καθορίζεται το φορολογικό καθεστώς


Τροπολογία στην οποία αποσαφηνίζεται το φορολογικό καθεστώς που διέπει την υλοποίηση έργων Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, αποσαφηνίζονται επιμέρους φορολογικά ζητήματα που αφορούν στο θεσμικό πλαίσιο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του ν. 3389/2005 και κυρίως των ζητημάτων που ανάγονται στον χρόνο απόκτησης του εισοδήματος, στο συνολικό κόστος υλοποίησης της Σύμβασης Σύμπραξης, καθώς και στον τρόπο και χρόνο επιστροφής του πιστωτικού ΦΠΑ για τις Εταιρείες Ειδικού Σκοπού, οι οποίες συμβάλλονται σε Συμβάσεις Σύμπραξης του Ν.3389/2005.
Επιπλέον, γίνονται ορισμένες αναγκαίες ρυθμίσεις αναφορικά με το χρόνο και το κόστος ολοκλήρωσης των επενδυτικών σχεδίων.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου, η τροπολογία αυτή «αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τον καθορισμό ενός ξεκάθαρου φορολογικού πλαισίου και την ανάδειξη των ΣΔΙΤ σε ένα ολοκληρωμένο και πιο αποτελεσματικό εργαλείο ενεργοποίησης της ιδιωτικής επενδυτικής πρωτοβουλίας, προσέλκυσης επενδύσεων και ενίσχυσης της ανάπτυξης».
Αυτή τη στιγμή, προστίθεται στην ανακοίνωση, στην Ελλάδα προχωρούν έργα ΣΔΙΤ κοινωνικών υποδομών που ανταποκρίνονται σε τομείς υψηλής κοινωνικής ωφελιμότητας. Συγκεκριμένα, υλοποιούνται επτά νέοι Πυροσβεστικοί Σταθμοί σε διάφορες πόλεις.
Επιπλέον, έχουν επιλεγεί ανάδοχοι σε τρεις διαγωνισμούς για την υλοποίηση 40 νέων σχολικών μονάδων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ σε διαγωνιστική διαδικασία βρίσκονται τα έργα των νέων δικαστικών μεγάρων Πατρών και Ηρακλείου, του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης απορριμμάτων Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και 2 έργα τεχνολογίας, πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας («ηλεκτρονικό εισιτήριο» και σύστημα πληροφόρησης επιβατών και διαχείρισης στόλου για τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αττικής).
Παράλληλα, σύμφωνα με το ΥΠΑΑΝ, προετοιμάζονται νέα αναπτυξιακά έργα και ειδικότερα στους τομείς διαχείρισης απορριμμάτων και ΤΠΕ, ενώ και η τοπική αυτοδιοίκηση θα κληθεί να αναδείξει νέα αναπτυξιακά έργα τοπικού χαρακτήρα.

Πέμπτη 25 Αυγούστου 2011

Μελέτη «Αποχέτευσης - Βιολογικού Καθαρισμό Πλαταριάς - Συβότων» : Υπογράφηκε η σύμβαση


Ένα σημαντικό και ουσιαστικό βήμα για την προστασία του Περιβάλλοντος, την βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων και την τουριστική ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης της Θεσπρωτίας, αποτελεί η υπογραφή από τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Θωμά Πιτούλη της σύμβασης για τη μελέτη «Αποχέτευσης - Βιολογικού Καθαρισμό Πλαταριάς - Συβότων», στο πλαίσιο της προγραμματικής σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου (Π.Ε. Θεσπρωτίας) και του Δήμου Ηγουμενίτσας
Είχε προηγηθεί σύσκεψη στην Περιφέρεια, με την προεδρία του Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, με την συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη, του Δημάρχου Ηγουμενίτσας κ. Γ. Κάτσινου και υπηρεσιακών παραγόντων κατά την οποία επιλύθηκαν και τα τελευταία διαδικαστικά προβλήματα που είχαν ανακύψει.
Στη σύσκεψη ο Περιφερειάρχης, αφού εξήρε την άριστη και εποικοδομητική συνεργασία που υπήρξε μεταξύ των Περιφέρειας, της Π.Ε. Θεσπρωτίας και του Δήμου Ηγουμενίτσας για την προώθηση των διαδικασιών, ζήτησε την συνδρομή όλων, ώστε η μελέτη να εκπονηθεί στο συντομότερο δυνατό χρόνο, με απώτερο σκοπό να επιδιωχθεί η ένταξη του έργου στο ΕΠΠΕΡΡΑΑ.
Ανάδοχος είναι το μελετητικό σχήμα σύμπραξης: «ΑD.T.- ΩΜΕΓΑ ΑΤΕ, ΗΛΕΚΤΡΟΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, Π. ΜΑΝΤΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Ε.Ε. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ». Η μελέτη έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και το ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 917.208 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Μετά την υπογραφή της σύμβασης ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θ. Πιτούλης δήλωσε τα εξής:
"Προγραμματική θέση της Περιφέρειας και της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας είναι η διαφύλαξη ως «κόρης οφθαλμού» του περιβάλλοντος. Το στόχο αυτό υπηρετεί και η μελέτη, τη σύμβασης της οποίας μόλις υπογράψαμε.
Αυτή θα μας βοηθήσει στην κατασκευή του έργου της αποχέτευσης καθώς και του βιολογικού καθαρισμού της Πλαταριάς και των Συβότων, που μαζί με την Πέρδικα αποτελούν το πιο τουριστικό κομμάτι της Θεσπρωτίας. Επίσης μέσα από την υλοποίησή της, ως έργο θα χρηματοδοτηθεί και η αναβάθμιση του Βιολογικού Καθαρισμού της Ηγουμενίτσας.
Πρόκειται για έργα υποδομής, που προστατεύουν το περιβάλλον, δίνουν περισσότερη αξία στο Τουριστικό μας προϊόν και βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Είναι θετικό ότι οι υποδομές στην αποχέτευση στην περιοχή μας, μετά την Παραμυθιά και τους Φιλιάτες, βρίσκονται σε διαδικασίες ολοκλήρωσης, κάτι που θα βοηθήσει τον τόπο μας συνολικά."

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Στο ΕΣΠΑ εντάχθηκαν δύο νέα έργα του Δήμου Ιωαννιτών

Την ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Θεσσαλία – Στερεά Ελλάδα – Ήπειρος» δύο πράξεων, με φορέα υλοποίησης το Δήμο Ιωαννιτών, υπέγραψε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Η πρώτη αφορά το έργο: «Αναπλάσεις – Πεζοδρομήσεις στο Κέντρο της πόλης και φωτισμός διατηρητέων κτιρίων», με προϋπολογισμό 5.950.000 ευρώ και η δεύτερη το έργο: «Αναβάθμιση παιδικής χαράς Κουραμπά» με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ.

Το φυσικό αντικείμενο των πράξεων
Ειδικότερα το φυσικό αντικείμενο της πράξης: «Αναπλάσεις –πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης και φωτισμός διατηρητέων κτιρίων» αφορά τη δημιουργία δικτύου πεζοδρόμων στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων και τον φωτισμό - ανάδειξη τεσσάρων σημαντικής αρχιτεκτονικής σημασίας και δημοσίου συμφέροντος κτιρίων, από τα οποία τα τρία έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα.
Ο σχεδιασμός των πεζοδρομήσεων αποσκοπεί μέσω εναλλακτικών διαδρομών, στη
σύνδεση της κεντρικής πλατείας, του νέου εμπορικού κέντρου, της παλιάς αγοράς - ιστορικού κέντρου και της παραλίμνιας ζώνης.
Συγκεκριμένα οι δρόμοι που πεζοδρομούνται είναι οι εξής:
Α. Τομέας νέου εμπορικού κέντρου
- Οδός Μ. Αγγέλου (τμήμα από Λ. Δωδώνης ως Χ. Τρικούπη) - μήκος 228μ. και επιφάνεια 2.610 μ2
- Οδός Μελανίδη (τμήμα από Ζυγομάλλη ως Μ. Αγγγέλου) - μήκος 31 μ. και επιφάνεια 124 μ2
- Οδός Βλαχλείδη - μήκος 131 μ. και επιφάνεια 1.048 μ2
- Οδός Οπλαρχηγού Πουτέτση (τμήμα από Χ. Τρικούπη ως Βλαχλείδη) - μήκος 115 μ. και επιφάνεια 920 μ2
- Οδός Γρ. Σακκά - μήκος 173 μ. και επιφάνεια 1.386 μ2
- Οδός Ζυγομάλλη - 230 μ. και επιφάνεια 1.380 μ2
Β. Τομέας παλιάς αγοράς - ιστορικού κέντρου
- Οδός Ν. Παπαδοπούλου - μήκος 134 μ. και επιφάνεια 1.822 μ2
- Οδός Παπάζογλου - μήκος 170 μ. και επιφάνεια 1.364 μ2
- Οδός Αραβαντινού - μήκος 124 μ. και επιφάνεια 828 μ2
- Οδός Λ. Βύρωνος (ανακατασκευή πεζοδρόμου) - μήκος 115 μ. και επιφάνεια 788 μ2
- Οδός Στουρνάρα (ανακαταοκευή πεζοδρόμου) - μήκος 46 μ. και επιιφάνεια 277 μ2
- Οδός Κατσαντώνη (ανακατασκευή πεζοδρόμου) - μήκος 52,5 μ. και επιφάνεια 275 μ2
- Οδός Κωλέττη - μήκος 92 μ. και επιφάνεια 588 μ2
- Οδός και αδιέξοδο Κατσιμήτρου - μήκος 126 μ. και επιφάνεια 1.141 μ2
- Οδός Γούναρη (ανακατασκευή πεζοδρόμου) - μήκος 70 μ. και επιφάνεια 281 μ2
Επίσης ανακατασκευάζονται τα πεζοδρόμια των οδών Λ. Δωδώνης (πλευρά από 28ης Οκτωβρίου ως Δημαρχείο) -μήκους 197 μ. και Ελ. Βενιζέλου (πλευρά από Λ. Δωδώνης -Κατσιμήτρου) - μήκους 46 μ., προκειμένου να αποτελέσουν αρμονικό σύνολο με τους υπό κατασκευή πεζοδρόμους.
Η διάρκεια υλοποίησης του έργου είναι 35.03 μήνες και η ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31/12/2015.
Το φυσικό αντικείμενο της πράξης «Αναβάθμιση Παιδικής χαράς Κουραμπά» αφορά την αναβάθμιση της λειτουργούσας παιδικής χαράς στην περιοχή του
Κουραμπά. Μεταξύ των εργασιών περιλαμβάνονται:
- Περίφραξη του χώρου
- Είσοδος από τον υφιστάμενο πεζόδρομο του Ο.Τ.
- Διαχωρισμός χώρων ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών
- Φιλικά και ασφαλή προς τους χρήστες υλικά

- Ήπια παρέμβαση (ελαχιστοποίηση τσιμεντοστρώσεων) και αξιοποίηση του υπάρχοντος πυρήνα πρασίνου Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου της πράξης είναι 23.03 (μήνες) Ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31/12/2015

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

ΡΙΟ : 7 ΧΡΟΝΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ Η ΓΕΦΥΡΑ

Επτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την μέρα που η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» δόθηκε προς χρήση.
Την 12η Αυγούστου 2004, παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, τα πρώτα αυτοκίνητα διέσχισαν τα 2.252 μέτρα του καταστρώματος της γέφυρας.
Γι' αυτό το λόγο, το σωματείο εργαζομένων στη γέφυρα ύψωσε την ελληνική σημαία στην κορυφή των τεσσάρων πυλώνων της, οι ηλεκτρονικοί πίνακες μετέδιδαν το μήνυμα «7 Χρόνια Γέφυρα - Οδός Ελλήνων» και από το σταθμό διοδίων μοιράζονταν καρτ ποστάλ με την ελληνική σημαία.

Υπολογίζεται ότι έως σήμερα έχουν διέλθει από τη γέφυρα πάνω από τρία εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Γέφυρας ΑΕ, της εταιρίας που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται το έργο, ο μηνιαίος μέσος όρος διέλευσης ΙΧ και φορτηγών υπολογίζεται για το 2011 στα 336.600 οχήματα, αριθμός κατά 7,6% μικρότερος σε σχέση με την περυσινή χρονιά.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακούνωσή της, η Γέφυρα είναι πολυβραβευμένη ως διεθνής τεχνολογική και αντισεισμική καινοτομία και οι διακρίσεις που το έργο έχει λάβει στη διάρκεια της μετακατασκευαστικής περιόδου, αφορούν την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα.

Τρίτη 9 Αυγούστου 2011

Παράταση έως τα τέλη του 2011 για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων

Έως το τέλος Δεκεμβρίου θα παραταθεί η προθεσμία για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων με ρύθμιση που θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα. Επιπλέον, για όλες τις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί η προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης παρατείνεται έως τις 29 Φεβρουαρίου 2012.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, έχουν υποβληθεί πάνω από 630 χιλιάδες αιτήσεις για την τακτοποίηση 900 χιλιάδων κλειστών χώρων.

Η νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται να ψηφιστεί περί τα τέλη Αυγούστου.

Υπενθυμίζεται ότι με την υπαγωγή στη ρύθμιση, οι ιδιοκτήτες έχουν τη δυνατότητα να διευθετήσουν για 40 χρόνια τους ημιυπαίθριους ή άλλους χώρους, όπως σοφίτες, πατάρια, υπόγεια, εσωτερικά αίθρια κλπ.

Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

ΔΕΥΑΙ : ΕΡΓΑ 49,7 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΣΤΟ ΕΣΠΑ


Την περιβαλλοντική θωράκιση της λίμνης Παμβώτιδας σηματοδοτεί η ένταξη της πράξης «Ολοκληρωμένη Διαχείριση Λυμάτων δήμου Ιωαννιτών» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον – Αειφόρος Ανάπτυξη» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, που υπέγραψε χθες ο Ειδικός Γραμματέας Υδάτων Ανδρέας Ανδρεαδάκης.Πρόκειται για την έγκριση της πρότασης που είχε υποβάλει η ΔΕΥΑΙ για έργα συνολικού προϋπολογισμού 50 περίπου εκ. ευρώ, αν και τελικά η χρηματοδότηση είναι κατά τι μειωμένη και ανέρχεται σε 49,7 εκ. ευρώ, προκειμένου να μη χρειαστεί να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.Το έργο αφορά στη συλλογή λυμάτων με οργανωμένα εσωτερικά δίκτυα σε περιοχές της πόλης Ιωαννίνων και όμορους συνοικισμούς του Δήμου Ιωαννιτών και τη μεταφορά τους στην Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (Βιολογικός Καθαρισμός), για την οποία προβλέπεται η επέκτασή της κατά 100.000 Ισοδύναμους Κατοίκους (ικ). Με την προτεινόμενη επέκταση θα εξυπηρετούνται οι οικισμοί του Κατσικά, του Περάματος, της Ελεούσας και της Ανατολής.Η πρόταση αφορά έξι υποέργα τα οποία είναι τα εξής:
Υποέργο 1: Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης πόλης Ιωαννίνων (Ιστορικό Κέντρο - Λούτσα - Μακρυγιάννη - Αμπελόκηποι - Ανεξαρτησίας - Τσακάλωφ). Το αντικείμενο του 1ου Υποέργου περιλαμβάνει την κατασκευή δικτύων αποχέτευσης μήκους περίπου 6.000μ σε περιοχές όπως: Ιστορικό Κέντρο-Λούτσα-Μακρυγιάννη - Αμπελόκηποι - Ανεξαρτησίας - Τσακάλωφ. «Για το έργο έχει συνταχθεί οριστική μελέτη και υπάρχει ωριμότητα δημοπράτησης», τονίζεται στην απόφαση, ενώ υπενθυμίζεται ότι ήδη ο δήμαρχος Ιωαννίνων και πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Φίλιππας Φίλιος έχει ανακοινώσει την απόφαση δημοπράτησης του συγκεκριμένου έργου, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 2,9 εκ. ευρώ.
Υποέργο 2: Μελέτη έργων αποχέτευσης δήμου Ιωαννιτών
Το μελετητικό αντικείμενο αφορά στις περιοχές ή σε τμήματα των περιοχών όπως Καρδαμίτσια, Εξοχή, Τσιφλικόπουλο, Δροσιά-Πεντέλη, Κ. Νεοχωρόπουλο, τμήμα οικισμού Νεοχωρόπουλου, τμήμα οικισμών Κ.Μαρμαρά, Σταυράκι και Ολυμπιάδα, Σεισμόπληκτα, Αγία Μαρίνα, Αμφιθέα. Επίσης περιλαμβάνονται και οι αγωγοί μεταφοράς λυμάτων Πεδινής έως Νεοχωρόπουλο, Αμφιθέας έως Πέραμα και συμπληρωματικός ΓΑΑ Φ1200. Τα εκτιμώμενα μήκη δικτύων είναι 97 περίπου km. Στις μελέτες περιλαμβάνονται υδραυλικές, τοπογραφικές, γεωτεχνικές, ΗΜ, στατικές και περιβαλλοντικές μελέτες.
Υποέργο 3: Κατασκευή δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων δήμου Ιωαννιτών
Η κατασκευή των έργων των άνω μελετών.
Υποέργο 4: Επέκταση εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων δήμου Ιωαννιτών
Τα νέα έργα επέκτασης της ΕΕΛ Ιωαννίνων κατά 100.000 ικ θα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες νέες μονάδες – αναβαθμίσεις υφιστάμενων έργων:
• Φρεάτιο εισόδου (νέο έργο)
• Αντλιοστάσιο εισόδου (νέο έργο)
• Μονάδα προεπεξεργασίας αποτελούμενη από τρεις μηχανικά καθαριζόμενες εσχάρες και μία χειροκίνητη εσχάρα, καθώς και δίδυμο εξαμμωτή – απολιπαντή (νέα μονάδα)
• Δεξαμενές πρωτοβάθμιας καθίζησης (νέα μονάδα)
• Βιολογική βαθμίδα αποτελούμενη από δύο δεξαμενές βιομεμβρανών (νέα μονάδα)
• Μονάδα απολύμανσης (UV)
• Μονάδα μεταερισμού (νέα μονάδα)
• Κτίριο φυσητήρων (νέο κτίριο)
• Κτίριο χημικών (νέο κτίριο)
• Αντλιοστάσιο τροφοδοσίας μονάδας μηχανικής πάχυνσης (νέο έργο)
• Μονάδα μηχανικής πάχυνσης (εντός υφιστάμενου κτιρίου στέγασης ταινιοφιλτροπρεσσών)
• Μονάδα μηχανικής αφυδάτωσης (επέκταση υφιστάμενου κτιρίου αφυδάτωσης)
• Κτίριο εξυπηρέτησης μονάδας ξήρανσης (νέο κτίριο)
• Κτίριο ενέργειας (νέο κτίριο)
Προβλέπονται επίσης έργα διαμόρφωσης του χώρου επέκτασης (οδοποιία και φυτοκάλυψη), δίκτυο στραγγιδίων, δίκτυο ομβρίων στο οικόπεδο επέκτασης της εγκατάστασης, αυτοματισμός των έργων επέκτασης και οποιοδήποτε άλλο έργο είναι αναγκαίο για την εύρυθμη λειτουργία της εγκατάστασης. Επίσης προβλέπονται οι απαιτούμενες εργασίες αποξήλωσης του υφιστάμενου φρεατίου τηλεσκοπικών δικλείδων και του παχυντή βαρύτητας, της υφιστάμενης δεξαμενής ομογενοποίησης της πρωτοβάθμιας ιλύος καθώς και της υφιστάμενης ανενεργής μονάδας επίπλευσης (DAF).
Εκτός των ανωτέρω, προβλέπονται κρίσιμες επεμβάσεις κυρίως στο υφιστάμενο έργο που κατασΣκευάσθηκε κατά την Α’ Φάση (1992) οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να εξασφαλισθεί η εύρυθμη και περιβαλλοντικά βέλτιστη λειτουργία του. Οι απαιτούμενες επεμβάσεις έχουν προσδιορισθεί μετά από λεπτομερή έλεγχο της εγκατάστασης που έγινε το 2002.
Υποέργο 5: Τεχνικός σύμβουλος
Αφορά στα καθήκοντα τεχνικού συμβούλου από ιδιωτικό γραφείο για την παρακολούθηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της κατασκευής και δοκιμαστικής λειτουργίας του έργου. Στα καθήκοντα του Τεχνικού Συμβούλου, πέραν από την παρακολούθηση των Υποέργων συμπεριλαμβάνεται ο έλεγχος, ο συντονισμός και η επιβεβαίωση της ορθής και συμβατής συνδεσιμότητας με την ΕΕΛ Ιωαννίνων των αποχετευτικών έργων της ευρύτερης περιοχής που θα κατασκευαστούν.
Υποέργο 6: Αγορά γης
Αφορά στη δαπάνη αγοράς γης γηπέδων όπου θα κατασκευαστούν οικίσκοι εξυπηρέτησης αντλιοστασίων (Α/Σ).

Πέμπτη 4 Αυγούστου 2011

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ - ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ?

Η γέφυρα Περιστερίου, το εναπομείνον κομμάτι της Εγνατίας οδού, μπορεί να είναι έτοιμη από πέρσι αλλά αυτοκίνητο από κει δεν πρόκειται να περάσει αν δεν έρθει το 2013. Απαιτείται η εκτέλεση ενός ακόμη έργου για τη σταθεροποίηση του εδάφους στο οδικό τμήμα αμέσως μετά τη γέφυρα, που συνεχώς πέφτει.Την εποχή αυτή, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προχωρά τη διαδικασία έγκρισης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αντιμετώπιση των γεωτεχνικών προβλημάτων στην περιοχή του Περιστερίου με στόχο να έχει στα χέρια της το επόμενο χρονικό διάστημα ένα «ώριμο» έργο που θα της επιτρέψει τη διεκδίκηση του απαιτούμενου ποσού μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ).Όπως είχε αποκαλύψει ο «Ηπειρωτικος Αγώνας» με πρωτοσέλιδό του στις 20 Μαΐου, η Εγνατία Οδός Α.Ε. χρειάζεται άλλα 11 εκατ. ευρώ για να μπορέσει να σταθεροποιήσει το τμήμα 900 μέτρων περίπου, αμέσως μετά τη γέφυρα. Δέκα ημέρες μετά, η εταιρία επιβεβαίωσε ότι όντως χρειάζεται το ποσό αυτό όπως και ότι θα αρχίσει η κατασκευή του έργου μόλις δοθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις για τις μελέτες. Μάλιστα, τότε, ανέφερε ότι η διάρκεια του έργου «θα κυμανθεί από 6 έως 12 μήνες», ενώ δεν προσδιόριζε την πηγή χρηματοδότησης.Με τα οικονομικά να είναι σφιχτά, η μόνη λύση είναι το ΕΣΠΑ. «Τα χρήματα θα βρεθούν. Θα δημοπρατήσουμε το έργο αφού πρώτα εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Δεν υπάρχει καμία επιφύλαξη για την αναγκαιότητα του έργου. Προσπαθούμε να τρέξουμε όσο μπορούμε» τονίζει ο εντεταλμένος γενικός διευθυντής της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Γιώργος Τσιτουρίδης.Το πρώτο βήμα για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έγινε στην πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου, η οποία γνωμοδότησε θετικά επί του περιεχομένου της μελέτης. Η τελική έγκριση δίνεται όμως από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος. Από τη στιγμή που θα μπει η υπογραφή, το έργο θα θεωρείται «ώριμο» και άρα έτοιμο για ένταξη στο ΕΣΠΑ. Ακόμα και αν όλα αυτά γίνουν τον επόμενο μήνα, για τη δημοπράτηση του έργου και την ανάδειξη της κατασκευαστικής εταιρίας θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε μήνες -συν τον χρόνο κατασκευής (6 έως 12 μήνες) και τους απαραίτητους ελέγχους, πάμε δηλαδή για το 2013.Τη σοβαρότητα των γεωτεχνικών προβλημάτων (μετακινήσεις και ολίσθηση εδάφους) στην περιοχή του Περιστερίου η Εγνατία Οδός Α.Ε. τη γνώριζε από πρώτο χέρι από το 2004. Από το 2006 έως το 2009 πάρθηκαν μέτρα σταθεροποίησης της περιοχής που κόστισαν 22 εκατομμύρια ευρώ και τα οποία αποδείχθηκαν ανεπαρκή. Μετρήσεις στην περιοχή, ανατολικά της γέφυρας, το 2010 έδειξαν ότι οι μετακινήσεις εξακολουθούσαν να υπάρχουν, καθιστώντας το συγκεκριμένο οδικό τμήμα επικίνδυνο για τους οδηγούς. Η διοίκηση της Εγνατίας Οδού πέρσι τον Σεπτέμβριο αποφάσισε να λάβει προσωρινά μέτρα για τη βελτίωση της ευστάθειας του επιχώματος, μετά από σχετική μελέτη. Τα μέτρα αυτά, κόστους 240.000 ευρώ, υλοποιήθηκαν μέχρι τέλος του Δεκεμβρίου του 2010 και εκτιμάται ότι μείωσαν σημαντικά τις μετακινήσεις των εδαφών, αλλά δεν τις εξαφάνισαν. Γι’ αυτό και θεωρήθηκε επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής μιας πιο επεμβατικής λύσης. Η λύση αυτή συνίσταται στον εγκιβωτισμό του Μετσοβίτικου ποταμού και στην επίχωσή του με χιλιάδες κυβικά χώμα που θα λειτουργήσουν ως αντιστήριξη των καθιζήσεων

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

ΕΡΓΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ ΖΗΡΟΥ

Δύο έργα που αφορούν υδρεύσεις στο Δήμο Ζηρού εντάχθηκαν με αποφάσεις που υπέγραψε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης στο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στον Άξονα Προτεραιότητας "06 - Αειφόρος ανάπτυξη και ποιότητα ζωής Ηπείρου" του Ε.Π. "Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα -Ήπειρος".Το πρώτο αφορά τη «βελτίωση και εκσυγχρονισμό εξωτερικού και εσωτερικού δικτύου ύδρευσης οικισμού Πέτα» με συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 4.040.000 ευρώ. Με το έργο αυτό θα αντιμετωπιστεί η ανεπάρκεια του υφιστάμενου δικτύου και θα καλυφθούν οι ανάγκες της περιοχής σε ορίζοντα 40ετίας.Το δεύτερο έργο αφορά την «αντικατάσταση κεντρικού αγωγού ύδατος ύδρευσης από τη θέση «Παρίσι» της Τοπικής Κοινότητας Ριζοβουνίου έως τη δεξαμενή «Γκιρόδα» της Τ. Κ. Παπαδάτων Δήμου Ζηρού, με συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη 2.370.000 ευρώ