Κυριακή 10 Απριλίου 2011

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ - ΝΕΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΕ ΤΥΡΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣΙ ΘΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙ Ο ΑΚΤΩΡ


Μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να έχουν στηθεί οι δυο προσωρινοί, συμβατικοί και προκάτ σταθμοί διοδίων της Εγνατίας οδού στο Μαλακάσι Τρικάλων και κοντά στον κόμβο Τύριας σε ότι αφορά την Ήπειρο. Η λειτουργία των δυο σταθμών, μαζί και άλλων τεσσάρων στον αυτοκινητόδρομο επείγει, προκειμένου η εταιρεία να έχει έσοδα για να καλύψει και το κόστος συντήρησης και να αποπληρώσει δάνεια που έχουν συναφθεί και αυτό μέχρι να εφαρμοστεί η χρέωση ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση, δηλαδή τα ηλεκτρονικά διόδια.
 
Εν τέλει,  αποφεύχθηκαν τα διόδια εντός  νομού Ιωαννίνων, αφού ο σταθμός στο Δροσοχώρι δεν θα λειτουργήσει, όχι όμως και εντός Ηπείρου, όπως ζήτησαν  το Περιφερειακό Συμβούλιο και οι φορείς και το ξεκαθάρισε άλλωστε, δια ζώσης, ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, πρόσφατα στα Γιάννινα.
Κι αυτό, παρόλο που οι βουλευτές και η αυτοδιοίκηση πρότειναν να είναι αυξημένο το αντίτιμο στο Μαλακάσι και να μην γίνει ο προσωρινός σταθμός μεταξύ Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.
Η «ΑΚΤΩΡ» ανέλαβε την τοποθέτηση
Την τοποθέτηση των δυο προσωρινών σταθμών διοδίων στο Μαλακάσι και στην Τύρια, σε απόσταση περίπου 1,5 χιλιόμετρου με κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα, , ανέλαβε με το διαγωνισμό που διενήργησε η «Εγνατία οδός Α.Ε» η γνωστή κατασκευαστική εταιρεία «ΑΚΤΩΡ Α.Ε» η οποία κατασκεύασε πολλά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου.
Σύντομα, όπως ενημερωθήκαμε από τον Διευθυντή της «Εγνατία οδός» στην Ήπειρο Θέμη Σιόντη, θα ξεκινήσουν οι εργασίες και ταυτόχρονα θα κινηθεί η διαδικασία  διαγωνισμού για να ανατεθεί σε ιδιώτη η λειτουργία των διοδίων.
Η εκτίμηση είναι ότι το καλοκαίρι θα έρθει με διόδια στην Εγνατία. Για το αντίτιμο στην περιοχή μας, θα πρέπει να περιμένουμε.
Ο ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου
Σε ότι αφορά τον Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Ελευθεροχώρι που έχει ανατεθεί στην εταιρεία «ΑΕΓΕΚ»  η έναρξη  κατασκευής θα γίνει αφού ολοκληρωθούν οι αναγκαίες εργασίας προετοιμασίας του χώρου, ένθεν και ένθεν του αυτοκινητοδρόμου, όπου σήμερα λειτουργούν πάρκινγκ, αρχικά με πρατήριο καυσίμων και σταδιακά με άλλες υποδομές που προβλέπονται στη σύμβαση.
Ολοκληρώθηκε η μελέτη για το επίχωμα στο Περιστέρι
Η μελέτη για την παρέμβαση που επιβάλλεται να γίνει για τη σταθεροποίηση και διασφάλιση του επιχώματος μετά τη γέφυρα στο Περιστέρι, έχει ολοκληρωθεί και αυτό το διάστημα ελέγχεται από την αρμόδια Διεύθυνση μελετών της «Εγνατία οδός Α.Ε» προκειμένου να γίνουν ενδεχόμενες προσθήκες και αλλαγές, πάντως μέχρι το Πάσχα θα εγκριθεί και θα προωθηθεί και το έργο.
Η παρέμβαση στο επίχωμα αφορά όλο του το μήκος, σχεδόν 170 μέτρα από το άκρο της γέφυρας και προς το Περιστέρι και προβλέπει εργασίες και στα δυο πρανή στις όχθες του ποταμού. Οι μικρομετακινήσεις που οδήγησαν στην εκπόνηση μελέτης για να γίνει παρέμβαση,  δεν είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού, πάντως ήταν η αιτία για να μην δοθεί το τελευταίο μικρό τμήμα της Εγνατίας στην κυκλοφορία μαζί με τη γέφυρα που από τον περασμένο Μάιο είναι έτοιμη.
Εκτιμάται ότι μέσα στο Μάιο θα υπάρξει κατάληξη για το έργο, είτε θα είναι νέα δημοπράτηση, είτε θα ενταχθεί στην υπάρχουσα εργολαβία που ακόμη δεν ολοκληρώθηκε.
Οι προβλέψεις του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη ο οποίος πρόσφατα είδε από κοντά το σημείο και ενημερώθηκε, ήταν για έναρξη του έργου μέσα στην Άνοιξη και μάλλον επιβεβαιώνονται. Άλλωστε πρέπει να προλάβουν το καλοκαίρι για να εκτελεστεί το έργο.
Ο νέος κόμβος στο λεκανοπέδιο
Τέλος, για τον νέο κόμβο, δηλαδή κοντά στη σήραγγα Δρίσκου για να συνδεθεί και το βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου υπάρχουν εξελίξεις, αφού την περασμένη Παρασκευή καθηγητές Πολυτεχνείου έκαναν μια ακόμη αυτοψία επί των πιθανών θέσεων και αναμένεται ως το τέλος του μήνα να κάνουν την πρόταση τους.
Βέβαια οι τοπικοί φορείς έχουν υποδείξει, όπως και το Τεχνικό Επιμελητήριο θέσεις και λύσεις και μένει να δούμε να η επιλογή θα είναι μια από αυτές και κυρίως πότε και πως θα κατασκευαστεί ο νέος κόμβος. Για τον κόμβο Ιωαννίνων, ο οποόο0ς αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, δεν αναμένεται παρέμβαση για την ώρα.
Πηγή: neoiagones.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου