Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

Ιωάννινα: με αργούς ρυθμούς οι εργασίες στο Αεροδρόμιο


Με αργούς ρυθμούς συνεχίζεται το έργο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων δεδομένου ότι η ροή χρηματοδότησης δεν επιτρέπει στον ανάδοχο να ανοίξει ταυτόχρονα όλα τα μέτωπα και επιπλέον υπάρχει μια εκκρεμότητα για τη θεμελίωση του νέου σταθμού.
Μετά την επανέναρξη των εργασιών που είχαν διακοπεί τον περασμένο Δεκέμβριο, κι αφού πληρώθηκε ο ανάδοχος τους λογαριασμούς που εκκρεμούσαν από το περασμένο καλοκαίρι, αυτό το διάστημα έχει ξεκινήσει την ανέγερση του νέου πύργου ελέγχου στην πλευρά που βρίσκεται το νέο αμαξοστάσιο. Και αυτό γιατί ο παλιός πύργος πρέπει να κατεδαφιστεί επειδή θα εμποδίζει την τοποθέτηση και λειτουργία, κάποτε, του Συστήματος Τυφλής Προσγείωσης, του γνωστού ILS.
Για να αρχίσει η κατασκευή του νέου σταθμού που είναι και το κυρίως υπολειπόμενο έργο θα πρέπει να ξεκαθαριστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες αν θα κατεδαφιστεί τμήμα του υπάρχοντος σταθμού, παρόλο που η προηγούμενη επιλογή ήταν να μην ...πειραχτεί ο παλιός σταθμός και να μην χρησιμοποιηθεί το κτίριο που προορίζεται για αμαξοστάσιο, προσωρινά ως σταθμός.
Φαίνεται ότι επανέρχεται εν μέρει το αρχικό σενάριο που προέβλεπε κατεδάφιση ολοκλήρου του σταθμού και επιλέγεται η κατεδάφιση της επέκτασης, δηλαδή της αίθουσας αφίξεων που βρίσκεται προς την πλευρά του παρκινγκ, όπου και θα ανεγερθεί ο νέος σταθμός. Μετατοπίζεται πάντως η θέση του νέου σταθμού και δεν θα είναι στο σημείο του παλιού, όπως προβλέπονταν στα αρχικά σχέδια.
Με το ρυθμό που εκτελείται το έργο είναι ζητούμενο αν θα επαρκέσει και η νέα παράταση που έχει δοθεί μέχρι τον Μάιο του 2012, δηλαδή σε ένα χρόνο περίπου, αλλά κυρίως θα εξαρτηθεί από τη ροή χρηματοδότησης που δεν είναι η δέουσα με δεδομένο ότι το έργο χρηματοδοτείται με εθνικούς πόρους που δεν περισσεύουν.
Με βάση όλα αυτά κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί για το χρόνο ολοκλήρωσης του έργου που μετρά ήδη αρκετά χρόνια υπό κατασκευή και θα έπρεπε να είχε παραδοθεί προ πολλού.
Μέχρι τώρα έχει εκτελεστεί έργο που δεν είναι και τόσο ορατό, αφού αφορούσε το διάδρομο προσγείωσης και συνδετήριους με το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών, περιφράξεις και φωτισμό κλπ, αλλά και το κτίριο του αμαξοστασίου που έχει μείνει στον σκελετό.
Άργησαν οι πληρωμές
Με μεγάλη καθυστέρηση, τον Μάρτιο το υπουργείο Οικονομικών... ξεμπλόκαρε τις πιστώσεις για το έργο και πληρώθηκε ο ανάδοχος τα 3 εκ. ευρώ περίπου που του οφείλονταν από λογαριασμούς.Αυτή η εξέλιξη έδειξε ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι να συνεχιστεί και ολοκληρωθεί το έργο, όπως άρχισε, δηλαδή με χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους.
Η ανάδοχος «ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ» με την πληρωμή που έγινε δεν είχε λόγο να μην συνεχίσει. Άλλωστε το σταμάτημα εργασιών που έκανε από το Δεκέμβριο και στις 27 Ιανουαρίου απέκτησε δικαίωμα να αιτηθεί τη διάλυση της σύμβασης, δεν το χρησιμοποίησε, στόχος ήταν να πιέσει για να πληρωθεί και να συνεχίσει, όπως και έγινε.
Από το καλοκαίρι του 2010 δεν είχε πληρωθεί ο ανάδοχος και ήταν φυσικό να σταματήσει τις εργασίες. Από την έναρξη του έργου είχε εισπράξει περίπου 5,5 εκ. ευρώ συν τα 3 εκ. ευρώ πρόσφατα, ενώ το σύνολο της σύμβασης, με τη μεγάλη έκπτωση που δόθηκε, ανέρχεται σε περίπου 25 εκ. ευρώ.
Πηγή: neoiagones.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου