Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Και νέα διακοπή εργασιών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων


Σε νέα διακοπή εργασιών προχώρησε ο ανάδοχος του έργου αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου Ιωαννίνων, εξέλιξη αναμενόμενη αφού οι οφειλές του κράτους δεν εξοφλούνται εδώ και πολύ καιρό.
Το έργο παραμένει στάσιμο για μήνες, με τον ανάδοχο να ασχολείται μόνο με την ανέγερση του νέου πύργου ελέγχου.
Θέλοντας να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση από τις 8 Νοεμβρίου κατέθεσε αίτημα διακοπής εργασιών και περιμένει...
Το τελευταίο διάστημα από τη ΣΑΕ που χρηματοδοτεί έργα σε αεροδρόμια, διατέθηκαν κάποια ποσά σε άλλα περιφερειακά και δεν αποκλείεται μέχρι το τέλος του χρόνου να γίνει κάτι και για αυτό των Ιωαννίνων, όμως τίποτε δεν είναι βέβαιο.
Στις 800 χιλ. ευρώ οι οφειλές
Οι οφειλές φτάνουν τις 800.000 ευρώ και ο ανάδοχος γνωρίζοντας ότι οι εθνικοί πόροι δεν περισσεύουν διέκοψε τις εργασίες για μια ακόμη φορά.
Η τελευταία πληρωμή λογαριασμών είχε γίνει τον περασμένο Μάρτιο, περίπου 3 εκ. ευρώ κι αφού ο ανάδοχος είχε ζητήσει τη διάλυση της σύμβασης στις αρχές του χρόνου, έχοντας κάνει διακοπή εργασιών τον περσινό Δεκέμβριο.
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή που κλείνει ο προϋπολογισμός και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κλείνουν και οι «στρόφιγγες» των πληρωμών, πόσο μάλλον σε τέτοια οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα.
Με αυτό το δεδομένο θα είναι ευχής έργο να πληρωθεί σχετικά σύντομα ο λογαριασμός που εκκρεμεί και να συνεχιστεί το έργο που ακόμη βρίσκεται κάτω από τα μισά του...
Νέα παράταση το μόνο βέβαιο
Το Μάιο λήγει και η νέα παράταση που είχε δοθεί για την ολοκλήρωση του έργου και όπως είναι φυσικό με τέτοια εξέλιξη ούτε τον Μάιο του 2013 δεν ολοκληρώνεται.
Εκτός του πύργου ελέγχου που εν μέρει κατασκευάστηκε, απομένει να ολοκληρωθεί το πρώτο κτίριο που ανεγέρθηκε, το αμαξοστάσιο και το κυρίως έργο, δηλαδή ο νέος σταθμός.
Αυτόν θα τον βλέπουμε, άγνωστο ακόμη πόσο, σε... μακέτα αν και δεν ανταποκρίνεται κι αυτή στο νέο σχεδιασμό, αφού θα κατασκευαστεί δίπλα από τον σημερινό και όχι στη θέση του. Έχει επιλεγεί να μην κατεδαφιστεί ο υπάρχων, αλλά να ανεγερθεί ο νέος στο χώρο του άλλοτε πάρκινγκ του αεροδρομίου.
Δεν έχει ξεκαθαριστεί και αν θα κατεδαφιστεί και η επέκταση του σημερινού σταθμού, όπως είχε διαφανεί ή θα γίνει ο νέος σταθμός χωρίς να επηρεαστεί ο υπάρχων.
Πρόκειται για κτίριο εμβαδού 10.000 τετραγωνικών μέτρων, αλλά κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι τελικά θα είναι τόσο μεγάλος ο νέος σταθμός, και για λόγους κόστους κατασκευής και συντήρησης. Στον χώρο ανέγερσης του σταθμού έχουν γίνει μόνο κάποιες εργασίες προετοιμασίας και ο ανάδοχος δεν συνέχισε διαβλέποντας ότι χρήματα δεν υπάρχουν.
Έτσι το μόνο αντικείμενο ήταν μέχρι πρότινος ο πύργος ελέγχου που κατασκευάζεται στην αντίθετη πλευρά από τον υπάρχοντα κι αυτό για να μην εμποδίζεται η τοποθέτηση και λειτουργία του Συστήματος Τυφλής Προσγείωσης (ILS) αν ποτέ γίνει.
Μια σημαντική εκκρεμότητα είναι και η μη σύνδεση της νέας πίστας με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης.
Απομένει να ασφαλτοστρωθεί τμήμα του συνδετήριου, κάτι που δεν γίνεται εδώ και καιρό. Προφανώς, αποτελεί κι αυτό ένα μέσο πίεσης του αναδόχου για να πληρωθεί οφειλόμενα.
Η νέα μεγάλη πίστα συνδέεται με τρεις συνδετήριους με τον διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, αλλά η εκκρεμότητα με τον έναν συνδετήριο, δημιουργεί πρόβλημα λειτουργικότητας και χώρου.
Εκτελέστηκε και πληρώθηκε μέρος του έργου
Η μακέτα του έργου παρουσιάστηκε το 2003 από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, το έργο δημοπρατήθηκε από τη Ν.Δ και (αφού έγιναν πολλές διορθώσεις στις ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες) έφτασε μετά από τόσα χρόνια να έχει εκτελεστεί μικρό μέρος του. Αιτία η χρηματοδότηση με εθνικούς πόρους που μειώθηκαν δραματικά από τη μεγάλη κρίση που περνά η χώρα και δεν διατίθενται πιστώσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Βέβαια επί διακυβέρνησης της χώρας από τη Ν.Δ που υπήρχαν χρήματα, δεν δόθηκε ώθηση στο έργο. Η ένταξη στο ΕΣΠΑ δεν κατέστη δυνατή.
Η ανάδοχος εταιρεία ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ είχε πληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο, περίπου 8,5 εκ. ευρώ με μια σύμβαση που με την έκπτωση φτάνει τα 25 εκ. ευρώ, αλλά είναι άγνωστο αν θα περικοπούν εργασίες και τι θα γίνει ως το τέλος με αναθεωρήσεις κλπ.
Το έργο που υλοποιήθηκε δεν είναι και τόσο ορατό, αφού αφορούσε το διάδρομο προσγείωσης και συνδετήριους με το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών ( η πίστα πλέον έχει τριπλάσιο εμβαδόν) , περιφράξεις και φωτισμό κλπ, αλλά και το κτίριο του αμαξοστασίου που έχει μείνει στον σκελετό.
πηγή: neoiagones.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου