Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

Δημόσια έργα:πότε μπορεί να γίνει απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός


Τροπολογία, στο νομοσχέδιο για τη ρύθμιση της λειτουργίας της ταχυδρομικής αγοράς, καθορίζει τις προυποθέσεις εφαρμογής της απ'ευθείας ανάθεσης ή διαγωνισμού μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων επιχειρήσεων.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου: "αντικαθίσταται το άρθρο 28 του Ν. 3669/2008, που ρυθμίζει την διαδικασία απευθείας ανάθεσης ή ανάθεσης με διαπραγμάτευση. Ετσι ορίζεται ότι η απευθείας ανάθεση ή ο διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών επειχειρήσεων γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που η σύμβαση είναι απόρρητη, δηλαδή συντρέχουν οι εξαιρετικές προυποθέσεις του άρθρου 118 ("Απόρρητες συμβάσεις ή συμβάσεις που απαιτούν ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας (άρθρο 14 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ") ή όταν συντρέχουν οι προυποθέσεις των άρθρων 57 ("Αυξομειώσεις εργασιών-Νέες εργασίες) παρ. 1, που αφορούν στη σύναψη συμβάσεων συμπληρωματικών εργασιών και 124 (Διαδικασία με διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού (άρθρο 31 οδηγίας 2004/18/ΕΚ") του Ν. 3669/2008, που αφορούν στη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων κατόπιν διαπραγμάτευσης, με ή χωρίς δημοσίευση προκήρυξης και που εισάγουν στο εθνικό δίκαιο τις ρυθμίσεις των άρθρων 30 ("Περιπτώσεις στις οποίες δικαιολογείται η προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση με δημοσίευση προκήρυξης") και 31 ("Περιπτώσεις στις οποίες διακιολογείται η προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού") της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ.

Ετσι ουσιαστικά θα είναι δυνατή η απευθείας ανάθεση ενός έργου ή ο διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών επιχειρήσεων για την ανάληψή του και ανεξαρτήτως του προυπολογισμού του, μόνο στις περιπτώσεις εκείνεις που προβλέπει κατά τρόπο περιοριστικό το κοινοτικό δίκαιο".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου