Έργα συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκαν και συμβασιοποιήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο, ενώ για επόμενο τετράμηνο προωθούνται έργα προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης σε συνέντευξη Τύπου για τον προγραμματισμό και την πορεία υλοποίησης των δημοσίων έργων.
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, όλα τα μεγάλα έργα κινούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων και αρκετά εξ αυτών, όπως οι επεκτάσεις του Μετρό θα παραδοθούν από την άνοιξη και μετά.
Παράλληλα η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις τράπεζες για να «ξεκολλήσουν» τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, κάτι που όπως εκτίμησε ο αναπληρωτής υπουργός, μπορεί να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες.
Μεταξύ των έργων που δημοπρατήθηκαν το τελευταίο διάστημα, είναι οι οδικοί άξονες Γούρνες- Χερσόνησος στην Κρήτη, Καλλονή- Σίγρι στη Λέσβο, η παράκαμψη Στυλίδας στον Μαλιακό που εκκρεμούσε για 18 μήνες, ο κάθετος άξονα ς της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη- Νέα Μουδανιά- Ποτίδαια στην Μακεδονία, η αναβάθμιση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Πάρου και Χανίων, η διευθέτηση του ρέματος της Εσχατιάς στην Αττική και η επέκταση του τραμ προς Πειραιά, που αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου από τη στάση «Νέο Φάληρο» προς το λιμάνι του Πειραιά, μήκους 5,4 χλμ και κατάληξη στο «ΣΕΦ»
Σημαντικό επίσης, είναι το έργο σταθεροποίησης του επιχώματος στη γέφυρα Περιστερίου - Ιωαννίνων που δίνει τέλος στην παράκαμψη των 800 μέτρων της Εγνατίας οδού.
Επιπλέον, όπως είπε ο κ. Καλογιάννης, υλοποιούνται τα αντιπλημμυρικά έργα στον Έβρο, ολοκληρώνεται το έργο της ύδρευσης της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο, αρχίζει η κατασκευή του νέου Γενικού Νοσοκομείου Λευκάδας, ενώ στη φάση της ολοκλήρωσης είναι το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στα 24 έργα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, που αφορούν σε εγκαταστάσεις νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων σχολείων, τόσο στην Aττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συνολικού προϋπολογισμού 78 εκατομμυρίων ευρώ.
Έργα 2,4 δισ. ευρώ στο επόμενο τετράμηνο
Για το επόμενο τετράμηνο, εν τω μεταξύ, προωθούνται δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ.
Στα έργα αυτά, περιλαμβάνονται δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, τα τμήματα Ροδοδάφνη- Ρίο και Τιθορέα- Δομοκός, καθώς και η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα προωθείται η δημοπράτηση της αναβάθμισης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ελευσίνα- Θήβα, ο οδικός άξονας Πάνορμο- Εξάντη στο Ρέθυμνο, η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας- Φιλιππιάδας, η αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και τα έργα ύδρευσης των Παξών.
Αναφορά έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και στα δύο μεγάλα έργα αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης καθώς και στα έργα κατασκευής - αναβάθμισης νοσοκομείων στην Κομοτηνή, την Πάτρα, την Τρίπολη, τη Βέροια, την Κάρπαθο κ.α..
Μετρό Αθήνας
Όσον αφορά το μετρό της Αθήνας προχωρούν οι επεκτάσεις προς Ανθούπολη (αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013, προς Ελληνικό (Ιούλιος 2013) και προς Χαϊδάρι (Σεπτέμβριος 2013).
Η επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι- Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
Για τη γραμμή 4, οι μελέτες της Α' Φάσης (Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός, 9 σταθμοί π/υ 900 εκ. ευρώ) βρίσκονται σε τελικό στάδιο.
Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού
Ο άξονας «Αποπεράτωση κάθετου άξονα Εγνατίας οδού: Θεσσαλονίκη (Δερβένι)-Σέρρες-Προμαχώνας» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2014. Ο «οδικός άξονας Φλώρινα- Νίκη» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014. Ο άξονας «Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή» τον Φεβρουάριο του 2015 και ο «κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο- Ορμένιο» τον Ιούνιο του 2014.
Έργα ΕΣΠΑ
Σχετικά με τα έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, ο κ. Καλογιάννης είπε ότι από το σύνολο των 181 έργων τα 36 εκτελούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης.Ειδικότερα:
- 25 έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,308 δισ. ευρώ χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου- Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (ενδεικτικά: οι συμβάσεις παραχώρησης, οι τέσσερις κάθετοι άξονες της Εγνατίας, ο ΝΟΑΚ και ο ΒΟΑΚ, το τμήμα Χαϊδάρι- Πειραιάς, οι σιδηροδρομικές γραμμές Ροδοδάφνη- Ρίο και Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός)
-11 έργα συνολικού προϋπολογισμού 930 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Π.Ε.Π. και από το ΕΠΠΕΡΑΑ του ΥΠΕΚΑ. (ενδεικτικά: Μετρό Θεσσαλονίκης, επέκταση του τραμ στον Πειραιά, διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς, επαναδημιουργία λίμνης Κάρλας).
Ο κ. Καλογιάννης ενημέρωσε ότι υπερκαλύφθηκε ο στόχος για την απορρόφηση των κονδυλίων κατά το β' εξάμηνο του 2012, σε ποσοστό 102,64%, με το υπουργείο να κινείται σε ποσοστό απορρόφησης μεγαλύτερο του κοινοτικού μέσου όρου.
Νομοθετικές Ρυθμίσεις
Επιπρόσθετα με στόχο την ενίσχυση του κατασκευαστικού κλάδου και την επιτάχυνση της απορρόφησης των κονδυλίων έργων που είναι ενταγμένα και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, το υπουργείο προχώρησε ήδη στη θεσμοθέτηση σχετικών ρυθμίσεων, όπως για παράδειγμα αυτών που αφορούν στη γενίκευση της προκαταβολής του 10% για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, με την οποία διευκολύνθηκε αισθητά η ομαλή χρηματοδότηση των έργων αυτών.
Με τη ρύθμιση αυτή, σημείωσε ο κ. Καλογιάννης, διευκολύνθηκε αισθητά η ομαλή χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων, ενώ ήδη έχουν κατατεθεί προς ψήφιση ορισμένες διατάξεις που τροποποιούν το νόμο 3669/2008 περί κωδικοποιήσεως των δημοσίων έργων με σκοπό την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά, την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης των συμβάσεων και βεβαίως την περαιτέρω διασφάλιση της διαφάνειας στην παραγωγή των δημοσίων έργων.
Συγκεκριμένα, οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν:
1) Το σύστημα προσφοράς μελέτης και κατασκευής. Περιορίζουμε τις περιπτώσεις οι οποίες μπορεί να εφαρμόζεται πλέον το σύστημα και καταργείται η δυνατότητα συνδυασμού του συγκεκριμένου συστήματος με άλλα συστήματα υποβολής προσφορών στη δημοπράτηση ενός έργου.
2) Μια ρύθμιση που αφορά τις ασφαλτικές εργασίες, μια περίπτωση που αντιμετωπίζεται πάρα πολύ συχνά σε ό,τι αφορά κυρίως στα έργα οδοποιίας. Ορίζεται πλέον ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται η εκτέλεση ασφαλτικών εργασιών στις διακηρύξεις των έργων, στην περίπτωση που δεν περιλαμβάνεται στο έργο η αξία της ασφάλτου, καθώς όπως γνωρίζετε η συγκεκριμένη τιμή των καυσίμων δε μπορεί να καλυφθεί από τη συνήθη διαδικασία αναθεώρησης των τιμών των υλικών που χρησιμοποιούνται στα έργα.
3) Την θέσπιση παραβόλου για την υποβολή ενστάσεων, παράβολο το οποίο ορίζεται ίσο με 0,05‰ επί του προϋπολογισμού του έργου χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ, το ύψος του οποίου βεβαίως κυμαίνεται από 250 ευρώ το χαμηλότερο ποσό και το μεγαλύτερο είναι 50.000 ευρώ. Στόχος αυτής της ρύθμισης είναι να περιοριστεί κατά το δυνατό η υποβολή των ενστάσεων που καθυστερεί τις διαδικασίες ανάθεσης των συμβάσεων.
4) Οι πρόσθετες εγγυήσεις μειώνονται στο μισό, τα ποσοστά της εκατοστιαίας μονάδας πρόσθετης εγγύησης που προβλέπονται σήμερα, δεδομένου ότι έχουν δημιουργηθεί πολύ μεγάλες δυσκολίες για την προσκόμιση από την πλευρά των αναδόχων των απαιτούμενων εγγυήσεων καλής εκτέλεσης. Επιπλέον περιορίζεται σε ποσοστό 20% της αρχικής, έναντι 40% της αρχικής που ισχύει σήμερα, η εγγύηση καλής εκτέλεσης, αμέσως μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής ενός έργου.
5) Την απόσβεση δικαιωμάτων αναδόχου. Εισάγεται προθεσμία τεσσάρων μηνών έναντι των δύο μηνών που προβλέπεται σήμερα στην κωδικοποίηση περί δημοσίων έργων, μέσα στην οποία μπορούν οι ανάδοχοι να ασκήσουν τις αξιώσεις τους από τη σύμβαση.
Όπως επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός,την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν και βρίσκονται προς δημοσίευση στο φύλλο εφημερίδας της κυβερνήσεως τα αναμορφωμένα και συμπληρωμένα σε σχέση με το 2009 ενιαία τιμολόγια έργων για όλα τα δημόσια έργα. Τα νέα τιμολόγια θα εφαρμόζονται υποχρεωτικά κατά τη σύνταξη των προϋπολογισμών δημοπράτησης των έργων και θα ισχύσουν ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή τους.
Επιπρόσθετα ομάδα εργασίας με συμμετοχή και εκπροσώπων των Εργοληπτικών Οργανώσεων έχει επεξεργαστεί θέματα που αφορούν στις διατάξεις για τη λειτουργία του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων.
Τέλος, προωθείται σχέδιο νόμου για τη θέσπιση εθνικού συστήματος ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων, ενώ στο νομοθετικό έργο του υπουργείου εντάσσεται και ρύθμιση που εισάγει τον φιλικό διακανονισμό ως διαδικασία επίλυσης διαφορών στα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα.
Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, όλα τα μεγάλα έργα κινούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων και αρκετά εξ αυτών, όπως οι επεκτάσεις του Μετρό θα παραδοθούν από την άνοιξη και μετά.
Παράλληλα η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις τράπεζες για να «ξεκολλήσουν» τα έργα στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, κάτι που όπως εκτίμησε ο αναπληρωτής υπουργός, μπορεί να γίνει μέσα στους επόμενους μήνες.
Μεταξύ των έργων που δημοπρατήθηκαν το τελευταίο διάστημα, είναι οι οδικοί άξονες Γούρνες- Χερσόνησος στην Κρήτη, Καλλονή- Σίγρι στη Λέσβο, η παράκαμψη Στυλίδας στον Μαλιακό που εκκρεμούσε για 18 μήνες, ο κάθετος άξονα ς της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη- Νέα Μουδανιά- Ποτίδαια στην Μακεδονία, η αναβάθμιση των αεροδρομίων Θεσσαλονίκης, Πάρου και Χανίων, η διευθέτηση του ρέματος της Εσχατιάς στην Αττική και η επέκταση του τραμ προς Πειραιά, που αφορά στην επέκταση του υφιστάμενου τροχιοδρόμου από τη στάση «Νέο Φάληρο» προς το λιμάνι του Πειραιά, μήκους 5,4 χλμ και κατάληξη στο «ΣΕΦ»
Σημαντικό επίσης, είναι το έργο σταθεροποίησης του επιχώματος στη γέφυρα Περιστερίου - Ιωαννίνων που δίνει τέλος στην παράκαμψη των 800 μέτρων της Εγνατίας οδού.
Επιπλέον, όπως είπε ο κ. Καλογιάννης, υλοποιούνται τα αντιπλημμυρικά έργα στον Έβρο, ολοκληρώνεται το έργο της ύδρευσης της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο, αρχίζει η κατασκευή του νέου Γενικού Νοσοκομείου Λευκάδας, ενώ στη φάση της ολοκλήρωσης είναι το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου.
Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε ακόμη στα 24 έργα του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, που αφορούν σε εγκαταστάσεις νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων σχολείων, τόσο στην Aττική όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συνολικού προϋπολογισμού 78 εκατομμυρίων ευρώ.
Έργα 2,4 δισ. ευρώ στο επόμενο τετράμηνο
Για το επόμενο τετράμηνο, εν τω μεταξύ, προωθούνται δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ.
Στα έργα αυτά, περιλαμβάνονται δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, τα τμήματα Ροδοδάφνη- Ρίο και Τιθορέα- Δομοκός, καθώς και η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα προωθείται η δημοπράτηση της αναβάθμισης της παλαιάς Εθνικής Οδού στο τμήμα Ελευσίνα- Θήβα, ο οδικός άξονας Πάνορμο- Εξάντη στο Ρέθυμνο, η ολοκλήρωση της παράκαμψης Άρτας- Φιλιππιάδας, η αποπεράτωση του φράγματος Τριανταφυλλιάς στη Φλώρινα και τα έργα ύδρευσης των Παξών.
Αναφορά έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και στα δύο μεγάλα έργα αναβάθμισης της δυτικής περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης καθώς και στα έργα κατασκευής - αναβάθμισης νοσοκομείων στην Κομοτηνή, την Πάτρα, την Τρίπολη, τη Βέροια, την Κάρπαθο κ.α..
Μετρό Αθήνας
Όσον αφορά το μετρό της Αθήνας προχωρούν οι επεκτάσεις προς Ανθούπολη (αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2013, προς Ελληνικό (Ιούλιος 2013) και προς Χαϊδάρι (Σεπτέμβριος 2013).
Η επέκταση της γραμμής 3 στο τμήμα Χαϊδάρι- Πειραιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2017.
Για τη γραμμή 4, οι μελέτες της Α' Φάσης (Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός, 9 σταθμοί π/υ 900 εκ. ευρώ) βρίσκονται σε τελικό στάδιο.
Κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού
Ο άξονας «Αποπεράτωση κάθετου άξονα Εγνατίας οδού: Θεσσαλονίκη (Δερβένι)-Σέρρες-Προμαχώνας» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2014. Ο «οδικός άξονας Φλώρινα- Νίκη» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2014. Ο άξονας «Ιεροπηγή- Κρυσταλλοπηγή» τον Φεβρουάριο του 2015 και ο «κάθετος άξονας Εγνατίας Οδού Αρδάνιο- Ορμένιο» τον Ιούνιο του 2014.
Έργα ΕΣΠΑ
Σχετικά με τα έργα προτεραιότητας του ΕΣΠΑ, ο κ. Καλογιάννης είπε ότι από το σύνολο των 181 έργων τα 36 εκτελούνται από το υπουργείο Ανάπτυξης.Ειδικότερα:
- 25 έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,308 δισ. ευρώ χρηματοδοτούνται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου- Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (ενδεικτικά: οι συμβάσεις παραχώρησης, οι τέσσερις κάθετοι άξονες της Εγνατίας, ο ΝΟΑΚ και ο ΒΟΑΚ, το τμήμα Χαϊδάρι- Πειραιάς, οι σιδηροδρομικές γραμμές Ροδοδάφνη- Ρίο και Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός)
-11 έργα συνολικού προϋπολογισμού 930 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Π.Ε.Π. και από το ΕΠΠΕΡΑΑ του ΥΠΕΚΑ. (ενδεικτικά: Μετρό Θεσσαλονίκης, επέκταση του τραμ στον Πειραιά, διευθέτηση ρέματος Εσχατιάς, επαναδημιουργία λίμνης Κάρλας).
Ο κ. Καλογιάννης ενημέρωσε ότι υπερκαλύφθηκε ο στόχος για την απορρόφηση των κονδυλίων κατά το β' εξάμηνο του 2012, σε ποσοστό 102,64%, με το υπουργείο να κινείται σε ποσοστό απορρόφησης μεγαλύτερο του κοινοτικού μέσου όρου.
Νομοθετικές Ρυθμίσεις
Επιπρόσθετα με στόχο την ενίσχυση του κατασκευαστικού κλάδου και την επιτάχυνση της απορρόφησης των κονδυλίων έργων που είναι ενταγμένα και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, το υπουργείο προχώρησε ήδη στη θεσμοθέτηση σχετικών ρυθμίσεων, όπως για παράδειγμα αυτών που αφορούν στη γενίκευση της προκαταβολής του 10% για τα συγχρηματοδοτούμενα έργα, με την οποία διευκολύνθηκε αισθητά η ομαλή χρηματοδότηση των έργων αυτών.
Με τη ρύθμιση αυτή, σημείωσε ο κ. Καλογιάννης, διευκολύνθηκε αισθητά η ομαλή χρηματοδότηση των συγκεκριμένων έργων, ενώ ήδη έχουν κατατεθεί προς ψήφιση ορισμένες διατάξεις που τροποποιούν το νόμο 3669/2008 περί κωδικοποιήσεως των δημοσίων έργων με σκοπό την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά, την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης των συμβάσεων και βεβαίως την περαιτέρω διασφάλιση της διαφάνειας στην παραγωγή των δημοσίων έργων.
Συγκεκριμένα, οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν:
1) Το σύστημα προσφοράς μελέτης και κατασκευής. Περιορίζουμε τις περιπτώσεις οι οποίες μπορεί να εφαρμόζεται πλέον το σύστημα και καταργείται η δυνατότητα συνδυασμού του συγκεκριμένου συστήματος με άλλα συστήματα υποβολής προσφορών στη δημοπράτηση ενός έργου.
2) Μια ρύθμιση που αφορά τις ασφαλτικές εργασίες, μια περίπτωση που αντιμετωπίζεται πάρα πολύ συχνά σε ό,τι αφορά κυρίως στα έργα οδοποιίας. Ορίζεται πλέον ο τρόπος με τον οποίο εισάγεται η εκτέλεση ασφαλτικών εργασιών στις διακηρύξεις των έργων, στην περίπτωση που δεν περιλαμβάνεται στο έργο η αξία της ασφάλτου, καθώς όπως γνωρίζετε η συγκεκριμένη τιμή των καυσίμων δε μπορεί να καλυφθεί από τη συνήθη διαδικασία αναθεώρησης των τιμών των υλικών που χρησιμοποιούνται στα έργα.
3) Την θέσπιση παραβόλου για την υποβολή ενστάσεων, παράβολο το οποίο ορίζεται ίσο με 0,05‰ επί του προϋπολογισμού του έργου χωρίς αναθεώρηση και ΦΠΑ, το ύψος του οποίου βεβαίως κυμαίνεται από 250 ευρώ το χαμηλότερο ποσό και το μεγαλύτερο είναι 50.000 ευρώ. Στόχος αυτής της ρύθμισης είναι να περιοριστεί κατά το δυνατό η υποβολή των ενστάσεων που καθυστερεί τις διαδικασίες ανάθεσης των συμβάσεων.
4) Οι πρόσθετες εγγυήσεις μειώνονται στο μισό, τα ποσοστά της εκατοστιαίας μονάδας πρόσθετης εγγύησης που προβλέπονται σήμερα, δεδομένου ότι έχουν δημιουργηθεί πολύ μεγάλες δυσκολίες για την προσκόμιση από την πλευρά των αναδόχων των απαιτούμενων εγγυήσεων καλής εκτέλεσης. Επιπλέον περιορίζεται σε ποσοστό 20% της αρχικής, έναντι 40% της αρχικής που ισχύει σήμερα, η εγγύηση καλής εκτέλεσης, αμέσως μετά την έγκριση του πρωτοκόλλου προσωρινής παραλαβής ενός έργου.
5) Την απόσβεση δικαιωμάτων αναδόχου. Εισάγεται προθεσμία τεσσάρων μηνών έναντι των δύο μηνών που προβλέπεται σήμερα στην κωδικοποίηση περί δημοσίων έργων, μέσα στην οποία μπορούν οι ανάδοχοι να ασκήσουν τις αξιώσεις τους από τη σύμβαση.
Όπως επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός,την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν και βρίσκονται προς δημοσίευση στο φύλλο εφημερίδας της κυβερνήσεως τα αναμορφωμένα και συμπληρωμένα σε σχέση με το 2009 ενιαία τιμολόγια έργων για όλα τα δημόσια έργα. Τα νέα τιμολόγια θα εφαρμόζονται υποχρεωτικά κατά τη σύνταξη των προϋπολογισμών δημοπράτησης των έργων και θα ισχύσουν ένα μήνα μετά τη δημοσίευσή τους.
Επιπρόσθετα ομάδα εργασίας με συμμετοχή και εκπροσώπων των Εργοληπτικών Οργανώσεων έχει επεξεργαστεί θέματα που αφορούν στις διατάξεις για τη λειτουργία του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων.
Τέλος, προωθείται σχέδιο νόμου για τη θέσπιση εθνικού συστήματος ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων, ενώ στο νομοθετικό έργο του υπουργείου εντάσσεται και ρύθμιση που εισάγει τον φιλικό διακανονισμό ως διαδικασία επίλυσης διαφορών στα συγχρηματοδοτούμενα δημόσια έργα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου