Την επανέναρξη των εργασιών στην Ιόνια Οδό ανακοίνωσε κατά την επίσκεψή του στην Άρτα ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης. Ο Υφυπουργός επισκέφθηκε την Άρτα και την Πρέβεζα, όπου εξέτασε την πορεία όλων των έργων στην περιοχή υπογραμμίζοντας πως η ανάπτυξη της περιφέρειας αποτελεί θεμελιώδες στοιχείο για την στρατηγική οικονομική της χώρας.
«Η κατασκευή αναπτυξιακών υποδομών είναι βασική προϋπόθεση για να αξιοποιήσουν οι περιοχές αυτές τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και για να ενεργοποιηθεί το ανθρώπινο δυναμικό τους», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Μαγκριώτης.
Όσον αφορά στην Άρτα, ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε:
«Ολοκληρώσαμε το τμήμα της Ιόνιας Οδού από Σελλάδες μέχρι Αγ. Δημήτριο, που κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο. Το έργο συμβασιοποιήθηκε τον Οκτώβριο 2005 με ποσό 25 εκατ. ευρώ και χρόνο περαίωσης τα δύο έτη. Όμως το 2008 ελήφθη η απόφαση αλλαγής του κόμβου Αγ. Δημητρίου, με αποτέλεσμα να υπάρξει μεγάλη καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου και να απαιτηθεί υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης τον Νοέμβριο του 2010. Προκειμένου να εξασφαλίσουμε την κυκλοφορία ολόκληρου του τμήματος από Σελλάδες μέχρι Φιλιππιάδα μήκους 23 χιλιομέτρων προχωρήσαμε στην κατασκευή του προσωρινού ισόπεδου κόμβου στον Αγ. Δημήτριο. Παράλληλα, συνεχίζουμε τις εργασίες για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου, που θα ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού».
Όσον αφορά στο Νομό Πρέβεζας ο Υφυπουργός επισήμανε:
«Στον οδικό άξονα Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας ξεκινήσαμε την κατασκευή του τμήματος Καρτέρι-Πάργα μήκους 15 χλμ και προϋπολογισμού 39,2 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τα τέλη του 2013. Στο τμήμα αυτό έχει συμπεριληφθεί η αποκατάσταση των κατολισθήσεων στην περιοχή γέφυρας Δέσπως, η οποία είχε καταστραφεί πριν περίπου πέντε χρόνια.
Παράλληλα συνεχίζουμε την εκπόνηση των μελετών για το τμήμα Πάργα έως Ι/Κ Μεσοποτάμου, μήκους 10 χλμ, που θα είναι έτοιμες στο τέλος του χρόνου. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και από την έγκαιρη ολοκλήρωσή της θα εξαρτηθεί η δυνατότητα ένταξης του έργου στο ΕΣΠΑ και δημοπράτησής του στις αρχές του επόμενου έτους.
Βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη η μελέτη του άξονα Πρέβεζα-Φιλιππιάδα. Για τον άξονα αυτό εξετάζονται οι εναλλακτικές προτάσεις που κατατέθηκαν, τόσο από τους βουλευτές του νομού, όσο και από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του ΤΕΕ Ηπείρου.
Προς το νότο βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα κατασκευής του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με τον οποίο συνδέεται η Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό. Ο οδικός άξονας κατασκευάζεται σε τέσσερα τμήματα με ισάριθμες συμβάσεις που υπεγράφησαν στις 16 Μαρτίου 2010, συνολικού προϋπολογισμού 338 εκατ. ευρώ και συμβατικού χρόνου ολοκλήρωσης στις 16 Μαρτίου 2013.
Στο 1ο, 2ο και 4ο τμήμα οι εργασίες κατασκευής, παρά τις καθυστερήσεις λόγω απαλλοτριώσεων και επιτάξεων και της έλλειψης των οριστικών μελετών των Μεγάλων Τεχνικών εξελίσσονται ομαλά. Στην 4η σύμβαση ο ανάδοχος ζήτησε τη διάλυσή της και το Υπουργείο προχώρησε με το δεύτερο στη σειρά μειοδότη, με τον οποίο υπέγραψε σύμβαση στις 08 Μαρτίου 2011.
Τέλος, όσον αφορά στη σύνδεση της Πρέβεζας με τη Λευκάδα, το έργο έχει ενταχθεί στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου με προϋπολογισμό 23 εκατ. ευρώ. Στις 28 Φεβρουαρίου το Δ.Σ του Φορέα Διαχείρισης Υγρότοπων Αμβρακικού γνωμοδότησε θετικά για τη κατασκευή του έργου και μετά από αυτό προωθείται η έκδοση των περιβαλλοντικών όρων προκειμένου, να εγκριθούν οι οριστικές μελέτες και να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να δημοπρατηθεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου