Την ερχόμενη εβδομάδα, καιρού επιτρέποντος, θα ολοκληρωθούν οι εργασίες που υπολείπονται για να δοθεί στην κυκλοφορία και το δεύτερο τμήμα της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας από τον κόμβο Αγίου Δημητρίου Πέτα μέχρι και το τέλος της, στους Σελλάδες. Επίσης, μέχρι το Πάσχα αναμένεται να ολοκληρωθεί πλήρως ο ανισόπεδος κόμβος στο Πέτα και ως τότε η κυκλοφορία θα διεξάγεται προσωρινά με τη σύνδεση στον κυκλικό κόμβο.Αυτός είναι ο στόχος του υπουργείου Υποδομών και της επιβλέπουσας υπηρεσίας, της ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ. Έτσι θα προστεθούν, έστω και ως δημόσιο έργο, άλλα 8 χιλιόμετρα Ιόνιας οδού, μέχρι να παραδοθούν τμήματα από τη σύμβαση παραχώρησης.
Για λόγους ασφαλείας δεν δόθηκε νωρίτερα
Η καθυστέρηση στην απόδοση του τμήματος στην κυκλοφορία (επρόκειτο να γίνει το Νοέμβριο) οφείλονταν, όπως ενημερωθήκαμε από την επιβλέπουσα υπηρεσία στην μη ολοκλήρωση όλων των παρεμβάσεων για να είναι ασφαλής ο αυτοκινητόδρομος τόσο στον προσωρινό κόμβο στο Πέτα, όσο και στην έξοδο και είσοδο στην εθνική οδό, στους Σελλάδες. Αν και βούληση του υπουργείου ήταν να δοθεί πριν τις γιορτές το τμήμα στην κυκλοφορία, αυτό δεν κατέστη δυνατό για τους παραπάνω λόγους.Για την συνολική καθυστέρηση και της προσωρινής σύνδεσης και της οριστικής, κατέθεσαν ερώτηση, πρόσφατα, οι βουλευτές της Ν.Δ Στ. Καλογιάννης, Κ. Παπασιώζος και Δ. Τσουμάνης.
Έργο με παρελθόν και προβλήματα
Το τμήμα αυτό της παράκαμψης Άρτας-Φιλιππιάδας, ως δημόσιο έργο και κομμάτι της Ιόνιας οδού που είναι εκτός σύμβασης παραχώρησης, έχει μήκος 8 χιλιόμετρα και είναι έτοιμο εδώ και 1,5 χρόνο, όμως η εμπλοκή με τον κόμβο στον Άγιο Δημήτριο Πέτα, στο σημείο δηλαδή που τελειώνει το προηγούμενο τμήμα από το στρατόπεδο Φιλιππιάδας μήκους 15 χιλιομέτρων, δεν επέτρεψε να δοθεί νωρίτερα στην κυκλοφορία.Ως γνωστόν, το πρώτο τμήμα των 15 χιλιομέτρων ( η κατασκευή του είχε αρχίσει το 1998) έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2003. Μειονέκτημα του ο ισόπεδος κόμβος στην Καμπή και το γεγονός ότι στην αρχή δεν είναι αυτοκινητόδρομος, αλλά δρόμος διπλής κατεύθυνσης, χωρίς νησίδα.Το δεύτερο τμήμα πέρασε από πολλές ...περιπέτειες χρηματοδότησης (από το 2002 μέχρι το 2005 το Νοέμβριο) μέχρι να αναλάβει την κατασκευή η εταιρεία ΕΛΤΕΡ το 2005 και αυτές οφείλονταν στο κόμβο Αγίου Δημητρίου και τις προσφυγές που κατατέθηκαν στο ΣτΕ.
Ο κόμβος η βασική αιτία
Η αρχική πρόβλεψη για μη ανισόπεδο κόμβο ήταν η αιτία που προκάλεσε όλη την αναστάτωση και την καθυστέρηση. Τη μια η Ιόνια ήταν υπερυψωμένη και την άλλη ο δρόμος Άρτα-Τρίκαλα, μέχρι που κατέληξαν στη λύση να υπερυψωθεί η Ιόνια με γέφυρα που κατασκευάζεται και από κάτω να περνά ο δρόμος Άρτα-Καρδίτσα.Αυτό το έργο εκτελείται, αλλά προσωρινά για να δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα, κατασκευάστηκε κυκλικός ισόπεδος κόμβος στον οποίο υπολείπονται ελάχιστες παρεμβάσεις από τον ανάδοχο για να είναι ασφαλής.
Μιας μέρας εργασίες
Σύμφωνα με την επιβλέπουσα υπηρεσία μια μέρα δουλειάς αρκεί για να ρυθμιστούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες (σήμανση, διαγραμμίσεις κλπ) στον προσωρινό κόμβο. Παρέμβαση υπολείπεται και θα γίνει ταυτόχρονα και στο τέλος της παράκαμψης στους Σελλάδες. Εκεί τοποθετούνται και φανάρια για την έξοδο και είσοδο στην εθνική οδό Άρτας-Αντιρρίου.Όλες αυτές οι εργασίες απαιτούν ελάχιστο χρόνο και καλό καιρό και από τη Δευτέρα που η ανάδοχος επιστρέφει στο έργο μετά τις διακοπές λόγω εορτών, αναμένεται να τις ολοκληρώσει για να δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα των 8 χιλιομέτρων που θα κάνει ευκολότερη και ασφαλέστερη την κίνηση των οδηγών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου